Smartfrog czyli Smartrap by BlackFrog cz.2

Po tygodniu czasu, przemyśleń w głowie, kombinowania projektowania części, wyszedł pierwszy projekt. W trakcie projektowania oczywiście zmieniały się koncepcje, rozwiązania problemów itd.

Ale to co się nie zmieniło w stosunku do oryginalnego smartrapa to:

  • zastosowanie 4 silników NEMA17 jak i ich ułożenia względem pierwowzoru
  • zastosowanie wałków prowadzących i łożysk liniowych 8 mm do osi X Y Z
  • zastosowanie pręta gwintowanego M5
  • radełka MK7 do napędu ekstrudera i łożyska 608 zz
  • zastosowanie żyłki do poruszania osią X i Y

Zmiany jakie zastosowałem w Smartfrog’u:

  • brak elementów drukowanych (chyba najważniejszych), wszystkie elementy ze sklejki 3 mm (wersja ekonomiczna i do prototypu) docelowo plexi lub poliwęglan (wersja PRO)
  • dodanie sprzędła elastycznego aluminiowego do łączenia silnika z prętem gwintowanym osi Z
  • zaprojektowanie nowego ekstrudera typu BOWDEN, podobne rozwiązanie jak w pierwowzorze choć trochę inne
  • zmiana sposobu montowania stołu
  • dodanie elementów stabilizujących/usztywniających pręty osi Z
  • zaprojektowanie nowego mocowania pod głowicę
  • kilka innych kosmetycznych zmian, które zostały wymuszone przez zastosowany materiał jak i sposób projektowania

Zastosowana elektronika w smartrap’ie to RAMPS, elektronika najbardziej chyba rozpowszechniona w środowisku REPRAP, ale w swoich założeniach chciałbym ją zastąpić Sanguinololu. Co ciekawe w projekcie Smartrap jest zastosowany servomotor G9 do automatycznego poziomowania stołu, podobno kłopotliwe ale w swoim projekcie zastosowałem opcję podłączenia tego rozwiązania jak i prostszej kalibracji za pomocą standardowych, mechanicznych endstop;ów.

Po zaprojektowania Smartfrog’a wysłałem do wycięcia laserowego projekt do firmy zajmującej się cięciem laserowym. Następnego dnia dostałem woreczek części i zabrałem się do składania swojego projektu…. cdn